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dc.contributoren-US
dc.creatorSeijas-Díaz, José
dc.creatorMartell-Alfaro, Karla
dc.creatorBarbachan-Ruales, Enrique
dc.creatorTorres-Silva, Cinthya
dc.creatorRengifo-Amasifen, Roger
dc.date2023-08-18
dc.date.accessioned2023-09-11T13:24:49Z
dc.date.available2023-09-11T13:24:49Z
dc.identifierhttps://riat.utalca.cl/index.php/test/article/view/644
dc.identifier10.4067/S0718-235X2023000100059
dc.identifier.urihttps://revistaschilenas.uchile.cl/handle/2250/234101
dc.descriptionThis research proposes to determine the relationship between electronic word of mouth and customer loyalty in a company in the Peruvian tourism sector. A basic, quantitative, correlational, non-experimental and cross-sectional study was carried out; the sample corresponded to 384 tourists. Spearman's rho correlation was applied for categorical data. Among the results, the existence of a positive and significant correlation of credibility (rho=0.722), information quality (rho=0.744), trust (rho=0.727) and  perceived usefulness (rho=0.723) with the loyalty of the clients stands out. customers. It is concluded that electronic word of mouth is moderately associated with loyalty, making it an efficient alternative to increase the intention and loyalty of visitors to tourist sites.Keywords: eWOM, tourism, loyalty, digital media, information. RESUMENEsta investigación propone determinar la relación entre el boca a boca electrónico y la lealtad de los clientes en una empresa del sector turístico peruano. Se realizó un estudio básico, cuantitativo, correlacional, no experimental y transversal; la muestra correspondió a 384 turistas. Se aplicó la correlación de rho de Spearman para datos categóricos. Entre los resultados se destaca la existencia de correlación positiva y significativa de la credibilidad (rho=0,722), calidad de información (rho=0,744), confianza (rho=0,727) y utilidad percibida (rho=0,723), con la lealtad de los clientes. Se concluye que el boca a boca electrónico se asocia moderadamente a la lealtad, por lo que es una alternativa eficiente para incrementar la intención y lealtad de visitantes a sitios turísticos. Palabras clave: eWOM, turismo, fidelización, medios digitales;información.en-US
dc.formatapplication/pdf
dc.languageeng
dc.publisherUniversidad de Talcaes-ES
dc.relationhttps://riat.utalca.cl/index.php/test/article/view/644/647
dc.rightsCopyright (c) 2023 Revista Interamericana de Ambiente y Turismo - RIATes-ES
dc.sourceRevista Interamericana de Ambiente y Turismo - RIAT; Vol. 19, Núm. 1 (2023): Revista Interamericana de Ambiente y Turismoes-ES
dc.sourceInteramerican Journal of Environment and Tourism; Vol. 19, Núm. 1 (2023): Revista Interamericana de Ambiente y Turismoen-US
dc.source0718-235X
dc.source0717-6651
dc.subjecttourism, digital marketingen-US
dc.subjecteWOM, tourism, loyalty, digital media, informationen-US
dc.titleElectronic word-of-mouth associated with customer loyalty in the Peruvian tourism sectoren-US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.typees-ES


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